Het heeft belasting technisch grote voordelen als je de bedrijfskleding laat personaliseren met een logo, tekst of beeldmerk van minimaal 70 cm2. Alleen dan ziet de belastingdienst deze kleding als ‘bedrijfskleding’. Dit gaat dan over kleding met uiterlijke kenmerken die aangeven dat het uitsluitend bedoeld is voor zakelijk gebruik.
Het personaliseren kan op allerlei manieren, zo lang het maar reclame is van jouw bedrijf. Het is van belang dat het logo in contrast is met de achtergrond en goed leesbaar is. Dit betekend echter niet dat het per se een super opvallend logo moet zijn, we kunnen het ook subtiel houden in bijvoorbeeld een ton-sur-ton kleurencombinatie. Wij denken in ieder geval graag met je mee over de mogelijkheden voor de gewenste uitstraling.
Wil je helemaal geen logo’s en toch de kleding belasting aftrekbaar houden? Dan zou je het ook anders kunnen aanpakken. Het is dan belangrijk dat de kleding pas op locatie verstrekt wordt, en ook het wassen en onderhouden op locatie gebeurd. De kleding wordt dan uitsluitend voor het werk gebruikt. Dit moet dan duidelijk aangetoond kunnen worden.
Hier zit je als ondernemer helemaal niet op te wachten. Maar wij horen het wel eens, dat er kleding verdwijnt. Vooral als het personeel de kleding zelf thuis wast. Helemaal voorkomen kun je het vast niet, maar als er een groot logo op de kleding staat, wil jouw personeel er vast niet in vrije tijd mee gaan lopen. (tenzij je een heel erg tof logo hebt 😉 ).
Schorten, sloven en andere bedrijfskleding met en logo zijn een krachtige marketingtool, een symbool van professionaliteit en een manier om je merk op te laten vallen. Of je ze nu in de horeca gebruikt of voor promotionele doeleinden, schorten met logo kunnen een waardevolle aanvulling zijn op je branding strategie. We hebben een aantal voordelen van een schort met logo voor je onder elkaar gezet in deze blog.
Of neem direct contact met ons op, dan bespreken we de mogelijkheden.